Návod na založení Google Ads, GA4, GTM

Autor: Martin Španěl

Vytvořeno dne 29. 8. 2025

Návod na založení Google Ads, GA4, GTM

1. Vytvořte si účet Google

• Pokud ještě nemáte účet Google (například pro Gmail nebo Google Ads), vytvořte si ho.
• Pokud už účet Google máte, přihlaste se k němu.

2. Založte účet a službu v Google Analytics 

• Přejděte na adresu analytics.google.com.
• Klikněte na „Zahájit měření“.
• Zvolte „Vytvořit účet“.
• Zadejte název účtu (například název firmy) a nastavte sdílení dat s Googlem.
• Vytvořte si novou službu, což obvykle znamená nastavení pro jeden konkrétní web.
• Nastavte správné časové pásmo a měnu pro váš web.
• Dále nastavte datový stream pro svůj web, což znamená vygenerování měřicího kódu.
• Pokud to po vás bude chtít vložit kód na web, zavřít všechny vyskakovací okna – vloží se potom.

3. Udělení přístupu k Google Analytics

• Kliknout na pole Administrátor vlevo dole
• Kliknout na Správa přístupu k účtu
• Kliknout na + (znaménko plus)
• Zadat poskytnutou adresu, zaškrtnout pole Administrátor a Přidat

Fotogalerie s obrázkovým návodem. (Pozor, Google své rozhraní neustále akutalizuje a mění. Může se stát, že jednotlivé kroky budou vypadat vizuálně trochu jinak).

1. Kroky k založení účtu Google Ads:

  • Navštivte webové stránky Google Ads: Otevřete webovou stránku Google Ads a klikněte na tlačítko „Začít“ nebo „Začít nyní“.
  • Přihlaste se nebo si vytvořte účet Google: Použijte svůj stávající účet Google nebo si založte nový.
  • Zadejte údaje o své firmě: Budete muset zadat název a adresu webu, abyste mohli pokračovat.
  • Proklikat se přes možnost přeskočit až na výběr založení účtu bez spuštění kampaně

2. Kroky na poskytnutí přístupu k účtu Google Ads:

  • Kliknout na ikonku Administrátor vlevo dole
  • Kliknout na přístup a zabezpečení
  • Kliknout na + (znaménko plus)
  • Zadat poskytnutý email, vybrat roli Administrátora a odeslat pozvánku

Fotogalerie s obrázkovým návodem. (Pozor, Google své rozhraní neustále akutalizuje a mění. Může se stát, že jednotlivé kroky budou vypadat vizuálně trochu jinak).

1. Založení Google tag manager

  • Přejděte na tagmanager.google.com.
  • Přihlaste se: Přihlaste se svým Google účtem.
  • Vytvořte účet: Klikněte na tlačítko „Vytvořit účet“ (Create account).
  • Zadejte údaje: Vyplňte název účtu (např. název vaší firmy) a vyberte zemi.
  • Vytvořte kontejner:
  • Název kontejneru pojmenujte podle webu.
  • Jako platformu vyberte „Web“.
    Klikněte na „Vytvořit“.

2. Udělení přístupu k Google tag manager

  • Najet na záložku Administrátor
  • Kliknout na Správa uživatelů
  • Kliknout na + (znaménko plus)
  • Zadat poskytnutou emailovou adresu
  • Zaškrtnout pole správce a uživatel
  • Kliknout na „čtení“ v oprávnění kontejneru
  • Zašktrnout všechna pole a kliknout na hotovo

Fotogalerie s obrázkovým návodem. (Pozor, Google své rozhraní neustále akutalizuje a mění. Může se stát, že jednotlivé kroky budou vypadat vizuálně trochu jinak).

Přečtěte si další články

Optimalizace webových stránek pro mobilní zařízení, proč je důležitá?

Optimalizace webových stránek pro mobilní zařízení, proč je důležitá?

Proč je optimalizace webu pro mobilní zařízení nezbytná? V dnešní době tráví většina lidí svůj čas online na mobilních zařízeních. Statistiky ukazují, že mobilní návštěvnost již překonala návštěvnost z počítačů, zejména u uživatelů mladších 50 let. Neoptimalizované...

Proč je kvalitní obsah klíčem k úspěchu online reklamy

Proč je kvalitní obsah klíčem k úspěchu online reklamy

Reklama a obsah: dvě strany jedné mince Reklama je jedním z nejsilnějších nástrojů pro zviditelnění v online prostředí. Ať už chcete prodávat produkty, informovat zákazníky nebo je bavit, reklama vám umožní oslovit široké publikum. Často se ale zapomíná na klíčovou...

Proč mít HTTPS nebo-li zabezpečené stránky?

Proč mít HTTPS nebo-li zabezpečené stránky?

HTTPS: Základní kámen moderního internetu Od roku 2018 Google aktivně označuje webové stránky bez protokolu HTTPS jako nezabezpečené. Tento bezpečnostní protokol, který využívá certifikáty SSL/TLS, chrání přenos dat mezi serverem a prohlížečem. Přesto se stále...

Kontakt

Martin Španěl

IČO: 88791386

Chomutov