Reklama je jistě nejsilnější nástroj jak se zviditelnit v internetovém prostředí, ať už prodáváte, informujete nebo bavíte. Avšak nedílnou a trochu opomíjenou částí reklamy je kvalitní obsah webu, kam reklama cílí. A obsah velice souvisí s organickým vyhledáváním.
Výsledky organického vyhledávání jsou stránky, které se objevují ve výsledcích hned pod reklamou. V některém případě Google dokonce reklamu nezobrazí a vy jste pak na prvním místě. V jiném reklamy nemusí být právě přesně ztotožněny se záměrem vyhledávajícího, vy se nacházíte na první stránce hned pod reklamou a hle, proklik na vaši stránku je na světě. A to vše, protože jste si dali práci s obsahem vašeho webu, nebo s obsahem vstupní stránky. 🙂
Další věcí je, že i když si platíte reklamu, tak stejně musíte mít kvalitní a relevantní obsah na vstupní stránce, jelikož i toto kritérium zohledňuje algoritmus Googlu při rozhodování, kterou reklamu zobrazí na prvním, druhém atd… místě. To, že si reklamu platíte, není jediný atribut, který Google při výběru zohledňuje aneb „prachy nejsou vše“.
Jinými slovy ideální stav je, když mám obsah (struktura stránky, nadpisy, podnadpisy, forma textu, popisky obrázku, drobečková navigace apod.), který perfektně funguje na námi požadované vyhledávací fráze a zároveň reklamu, která cílí na stránky s odpovídajícím obsahem.
To znamená, že když prodávám jablka a mám veškerý obsah o jablkách, tak v organickém vyhledávání na téma jablka budu pravděpodobně úspěšný. No a pak se rozhodnu, že udělám reklamu na hrušky a nasměruju ji na své stránky o jablkách, tak už to nebude z hlediska reklamy fungovat na 100%.
Prostě vždy mějte na paměti, že v každém případě je dobré mít správně nastaven obsah webu ke konkrétnímu záměru, jak být dohledatelný na internetu.